Projektowanie sklepu zoologicznego

Projektowanie sklepu zoologicznego wiąże się z wieloma wyzwaniami i pułapkami, które czekają na jego przyszłego właściciela. Na sukces sprzedażowy ma wpływ nie tylko lokalizacja i wybór towaru ale w dużej mierze klimat i wygoda robienia zakupów. Dobrze przemyślany i zaprojektowany sklep to lepsza i sprawniejsza sprzedaż.

W ostatnich latach także sklepy zoologiczne zmieniły swoje oblicze, choć jeszcze w dużej przewadze są to małe sklepy, nie koniecznie spełniające wymagania dzisiejszego klienta. Wśród osób odwiedzających sklep jest oczekiwanie dotyczące jakości obsługi oraz warunków w jakim przychodzi im robić zakupy. Zatem już czas pomyśleć o zmianie czy wynajmie lokalu na nowy aby zapewnił wysoki poziom sprzedaży. Jak założyć sklep zoologiczny, który powinien stać się nowoczesną placówką handlową, chętnie odwiedzaną i tworzoną z myślą o obsłudze końcowego nabywcy. Powinien być przystosowany do eksponowania pojedynczych towarów i grup towarowych oraz powinien być dostosowany do sposobu obsługi klienta.

Lada czy samoobsługa

Wybór sposobu obsługi klienta w dużej mierze jest determinowany wielkością powierzchni sklepowej. Małe sklepy ze względu na oszczędność miejsca decydują się na obsługę zza lady większe zaś idąc za przykładem dużych sieci handlowych wdrażają samoobsługę. Jak w pierwszym tak i w drugim przypadku nie należy zapominać o komforcie zakupów, które to może zapewnić przejście pomiędzy półkami. W małych sklepach przejście dla klienta powinno wynosić minimum 90 cm a przy sklepach samoobsługowych 120 cm. W małych sklepach zoologicznych często przestrzeń między regałami jest ograniczana przez stawianie dużych worków z karmą, często otwartych! Nie jest to najlepsza praktyka sprzedaży karmy!. Karma wietrzeje, dostaje się do niej kurz i inne zabrudzenia, a to sprawia, iż jej atrakcyjność smakowa znacznie spada. Jeżeli już musimy sprzedawać karmę na kilogramy, użyjmy pojemników stojących na wyższych półkach.