Szkolenia groomerskie

Większość nowych zawodów na rynku pracy to profesje o wąskiej specjalizacji, dopasowane do konkretnych potrzeb i oczekiwań konsumentów. Jednym z takich zawodów jest groomer.

Groomer to zawód, który większości niewiele mówi. Właścicielom psów i kotów kojarzy się głównie ze strzyżeniem sierści, a to zaledwie jedna z wielu usług salonów groomerskich. Usługi groomerskie to również mycie, trymowanie, czyszczenie uszu, usuwanie insektów oraz wiele innych zabiegów pielęgnacyjnych, pozwalających zadbać o właściwą higienę naszych czworonożnych domowników.

W Polsce usługi groomerskie to ciągle rozwijająca się dziedzina gospodarczej działalności. Pomimo, że oferta jest obecna na polskim rynku od dwóch dekad, teraz przeżywa prawdziwy rozkwit. Zyskuje coraz więcej zwolenników, zarówno wśród oferentów jak i klientów,
do których jest kierowana. Tu nie wystarczy sprawna ręka, która będzie tworzyć finezyjne fryzury. Usługi groomerskie, podobnie jak każdy inny biznes, oprócz przygotowania zawodowego, potrzebuje marketingowego wsparcia.

Zainteresowanych odsyłamy do paneli edukacyjnych, których trzy początkowe odcinki można znaleźć na platformie Pet Biznes (weterynaria) Pomimo, że poruszane zagadnienia dotyczą prowadzenia praktyk weterynaryjnych to elementy praktycznego marketingu mogą okazać się równie przydatne dla wszystkich, którzy zamierzają otworzyć bądź już prowadzą własne salony groomerskie. Również z elementami praktycznego groomingu można zapoznać się na Pet Biznes (grooming).